De Stichting LOF wordt bestuurd door de volgende partijen:

• De Nederlandse Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven (NOA)
  • De Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV)
  • CNV Vakmensen
  • Vertegenwoordigers van Mbo-scholen

Het bestuur bestaat uit negen bestuurders en kent de functies van voorzitter, penningmeester en secretaris.

Met ruim 1.600 leden is NOA dé ondernemersvereniging voor afbouwbedrijven in Nederland. Ga naar de website van NOA.

Het CNV is een van de grootste werknemersorganisaties in Nederland en CNV Vakmensen is met 135.000 leden de grootste bond binnen het CNV. Ga naar de website van CNV.

De FNV (Federatie Nederlandse Vakbeweging) is de grootste vakbond van Nederland. Ga naar de website van FNV.

Het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) bereidt leerlingen, zowel jongeren als volwassenen, voor op hun toekomst in de maatschappij. De MBO Raad is de brancheorganisatie van de onderwijsinstellingen in het middelbaar beroepsonderwijs.Ga naar de website van de MBO raad.